Cera odwodniona

Skóra odwodniona nie jest pojęciem tożsamym ze skórą suchą. Cera sucha charakteryzuje się bowiem zaburzonymi proporcjami lipidów, natomiast odwodnioną cechują nieprawidłowości dotyczące utrzymywania prawidłowej ilości wody w naskórku. Od nawilżenia zależy nie tylko kondycja skóry, ale też jej wygląd. Tylko skóra o odpowiednim nawodnieniu jest elastyczna oraz napięta. Skóra odwodniona jest mało sprężysta, w szybkim tempie traci jędrność – niski poziom wilgoci prowadzi do degeneracji włókien kolagenowych i elastynowych.

Może mieć również większe skłonności do pojawiania się przesuszenia i podrażnień, ale też przetłuszczenia. Odwodnienie może bowiem towarzyszyć wszystkim typom skóry – zarówno suchej, jak i mieszanej czy tłustej. Najczęściej jednak to cera sucha ma największe tendencje do pojawienia się tego problemu. Do objawów odwodnienia skóry dochodzi wówczas, jeśli strata wody (przeznaskórkowa) przekracza standardowe (dla klimatu umiarkowanego) 300 – 400 ml na dobę. Oczywiście przyspieszać parowanie może kilka czynników – najpowszechniejszym jest działanie słońca, wysoka temperatura otoczenia, mała wilgotność powietrza, silny wiatr, ale również błędy w pielęgnacji. Skóra odwodniona może być problemem osób w każdym wieku. Warto jednak zadbać o prawidłową pielęgnację, zanim stanie się ona również naszym udziałem. Zlekceważenie odwodnienia przyspieszy wiotczenie skóry, powstawanie zmarszczek, pogorszy także zdolność naskórka do regeneracji – a przecież nikt nie ma życzenia, by jego naskórek był szorstki, pękający czy łuszczący się…Aby nie dopuścić do odwodnienia cery konieczne jest kompleksowe działanie – pielęgnacja od zewnątrz i od wewnątrz. Przede wszystkim warto stosować dopasowane do potrzeb naszej skóry kosmetyki (zakazane są te przesuszające skórę, na bazie zwykłego mydła, a także zawierające alkohol), nie przesadzać z oczyszczaniem i częstotliwością peelingów, unikać szkodliwych czynników atmosferycznych (w szczególności promieniowania UV, braku wilgotności powietrza oraz gwałtownych zmian temperatur). Dobrze jest też zatroszczyć się o dietę bogatą w płyny (wodę, zieloną i czerwoną herbatę), antyoksydanty (zwalczające przyspieszający proces starzenia wolne rodniki), minerały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *